#Confinament Revisar models de fons, situar la cultura al centre i infants oblidats

Trista realitat, by Jordi Duró a l'ARA.

Trista realitat, by Jordi Duró a l’ARA.

Set (+1) dies més de confinament, amb vuit vídeoposts publicats a Twitter i Facebook diàriament i que aquí podeu repescar, amb els articles i continguts complementaris que incorporaven i que, si us interessa, us permetran aprofundir en alguns dels aspectes tractats.

Vídeo 20. 6.4.2020 La setmana començava repescant una idea, la de planificar i acordar ja un pla de reactivació econòmica a Badalona, des de la urgència però tb per l’endemà. Caldrà començar a treballar ja amb taula amb actors socials i econòmics i definir propostes; els municipis són clau, caldrà enfortir competències i finançament. “Mai més no podrà ser una opció retallar o negar recursos a la nostra primera institució democràtica a l’hora de fer front a una crisi sistèmica.” Comparteixo les reflexions d’aquest article al Nació de Xavier Godàs: cal aprendre les lliçons de la crisi de 2008.

Vídeo 21. 7.4.2020 Algunes reflexions sobre l’economia que voldríem pel futur, ja en clau de present. Tot plegat al voltant de l’experiència de fabricació de respiradors per part de diferents empreses. hardware obert, treball xarxa, orientació a resultats, compromís retorn social… i protagonisme joventut i dones. Més en aquesta peça del del Telenotícies.

Vídeo 22. 8.4.2020 Serveis Socials, servei públic a totes; dels necessaris i inaplaçables canvis en la manera com gestionem les polítiques assistencials i d’acompanyament vital. Caldrà més pressupost i sobretot enfortir l’arquitectura institucional. Destaco tres articles, el de la Raquel Sans (Les cures, sector essencial), el de Josep Maria Vilalta (Enfortiment del servei públic) i en especial el de Meritxell Benedí (Sistema Català de Serveis Socials).

Vídeo 23 9.4.2020 Des de la Badalona Nord, d’aquesta crisi n’haurem amb una àrea metropolitana (aquí, recull amb 100 indicadors) més útil i forta. En l’article hi ressonen les mirades de l’Elisenda Alamany (article sobre governança metropolitana) i per acumulació, els de la sempre interessant Mariona Tomàs.

Vídeo 24 10.4.2020 A voltes de nou sobre educació (en sentit ampli), més enllà del debat sobre la fractura digital. L’escola, eina contra la desigualtat. “Fem una funció d’acollida i acompanyament que és educativa, no només d’ensenyament.” Aclaridora entrevista a Josep Bargalló sobre centres educatius, tornada al curs i l’escola que ens ve. Les meves paraules veuen en part d’aquest fil de Cesar Rendueles i en part també d’ aquest article d’Isaac Rosa.

Vídeo 25 11.4.2020 Un ‘diari’ una mica diferent: dubtes i poques certeses sobre com viure un confinament amb dos nens de 5 i 8 anys. Acompanya aquest apunt l’article tan comentat i valent del Roger Palà al Crític i la útil hemeroteca a l’Ara Criatures sobre l’impacte de la Covid19 i els menuts.

Vídeo 26 12.4.2020 El diari #26 agafa el fil del vídeopost d’ahir. Tornem-hi amb els infants, amb prec raonable i prudent a revisar les característiques del seu confinament. Per cert, resta la pregunta oberta: què passarà amb els pares que hagin de tornar a treballar amb nens petits a casa?

Vídeo 27 13.4.2020 Sobre situar la cultura al cor del projecte de país. Continguts complementaris, les vídeo reflexions de la diputada Jenn Diaz al seu TW, aquest article d’Ingrid Guardiola i aquest altre de la Núria Iceta.

Altres tuits i reflexions (potser) d’interés


https://twitter.com/oriolllado/status/1249652455815688193?s=21


https://twitter.com/oriolllado/status/1249334145077202945?s=21


https://twitter.com/oriolllado/status/1248943685858975744?s=21


https://twitter.com/oriolllado/status/1247540228975251456?s=21


https://twitter.com/oriolllado/status/1247065975570169856?s=21

Reflexions sobre ciutat
https://twitter.com/oriolllado/status/1247912016288808961?s=21


https://twitter.com/oriolllado/status/1249255309534728193?s=21
https://twitter.com/oriolllado/status/1248193862256013312?s=21

I en clau Badalona

Àlbum fotogràfic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *